دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۰۶:۳۱

برج کنترل و سیستم ترافیک دریایی بندر خارگ راه‌اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ از افتتاح برج کنترل دریایی خارگ، نصب سیستم ترافیک دریایی و استقرار شناور مقابله با آلودگی نفتی تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، بهمن نکیسا ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه عمده‌ترین شناورهایی که در جزیره خارگ تردد می‌کنند تانکرهای نفتی هستند وجود شناور مقابله با آلودگی نفتی (oil recovery vessel) لازم است تا در زمان بروز آلودگی‌های نفتی بتواند وارد عمل شود. وی ادامه داد: ساخت شناور مقابله با آلودگی نفتی در بندرعباس 95 درصد بندرعباس دارد که پس از تجهیز نهایی یکی از نقاطی که از این شناور بهره‌برداری خواهد شد جزیره خارگ است

تردد 1677 فروند شناور در بندر خارگ

رئیس اداره بندر و دریانوردی با اشاره به عملکرد بندر خارگ در 9 ماهه نخست سال جاری گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه حدود 1677 فروند شناور به این بندر تردد داشته‌اند که از این تعداد 455 فروند آنها نفتی و 1222 فروند غیرنفتی بوده‌اند. وی در ادامه افزود: در همین مدت حدود 45 میلیون تن کالا که عمدتا کالاهای نفتی بوده‌اند از این بندر تخلیه و بارگیری شده است. نکیسا در خصوص تردد مسافران دریایی از این بندر اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال جاری 137 هزار نفر از مبادی بوشهر - خارگ و گناوه - خارگ تردد داشته اند. وی اضافه کرد: در همین مدت 20 فقره عملیات تجسس و نجات، کمک‌رسانی به شناورها، امدادرسانی به پرسنل نیازمند کمک پزشکی توسط شناور ناجی جدید مستقر در بندر خارگ صورت گرفته است. رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ با بیان فراهم بودن زیرساخت‌های بندری در خصوص حمل و نقل مسافر توسط سازمان بنادرو دریانوردی اظهار داشت: با توجه به وجود اماکن مذهبی و باستانی این جزیره می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ گردشگری دریایی و آشنا کردن مردم با این فرهنگ نقش بسزایی داشته باشد. وی در ادامه تاکید کرد: با برگزاری تورهای یک روزه دریایی می‌توان مردم را با این مزیت خدادادی که در اختیار ماست بیشتر آشنا کرد. وی گفت: اگر گردشگران از دفاتر گردشگری برای ورود به جزیره خارگ اقدام کنند مشکلی برای ورود به این جزیره نخواهند داشت.

اجرای طرح همیار بندر و دریا

نکیسا در ادامه به اجرای طرح بندر ودریا با همکاری آموزش و پرورش خارگ اشاره کرد و گفت: قصد داریم با بهره‌گیری از این طرح دانش‌آموزان را با فرهنگ دریا و بندر آشنا کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند در زمینه مسائل محیط‌زیست دریایی، فرهنگ ایمنی دریایی و ... همیار دریایی‌ها باشند در این خصوص رایزنی‌ها با آموزش و پرورش خارگ انجام شده است.شایان ذکر است جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی شهر بوشهر قرار دارد. این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک یکی از مهمترین پایانه‌های صادراتی نفت جهان نقش اصلی را ایفا می‌کند و به‌عنوان شریان اقتصادی کشور شناخته می‌شود. وجود اسکله‌های نفتی با امکان پهلوگیری کشتی‌های با آبخور بالا از مزیت‌های این جزیره به شمار می‌رود.



  کد خبر : 328
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :